وبلاگ هواداران Real Madrid

وبلاگ هواداران Real Madrid
بزرگترین وب رئال مادرید

 

با وجود تعداد زیاد بازی‌هایی که این دو تیم در سال‌های اخیر در مقابل هم برگزار کرده‌اند، باز هم این بازی در جهان بیشترین هیجان را ایجاد می‌کند. برای دیدن یک بازی زیبای دیگر بین این دو تیم آماده شوید: ال‌کلاسیکو رسیده است.

 

در وضعیت فعلی بارسلونا در جدول لالیگا 8 امتیاز از رئال مادرید پیش است. اگر عملکرد بارسلونا تا اینجای فصل مورد بررسی قرار گیرد، بارسا از فرم مطلوب خود دور است و با وجود اختلاف 8 امتیازی، طرفداران این تیم نمی‌توانند ادعا کنند که در سطح بسیار بالاتری نسبت به رئال مادرید قرار دارند. فکر کردن به اختلاف 8 امتیازی برای بازیکنان بارسا فقط یک نکته منفی است که غرور بیجا در آن‌ها ایجاد می‌کند.

در طرف مقابل واضح است که رئال مادرید امتیازهای ارزشمندی را در هفته‌های ابتدایی لیگ از دست داده است. ولی این موضوع شرایط را برای بارسلونا بهتر نمی‌کند. چیزی که اختلاف 8 امتیازی بارسلونا و رئال مادرید را در این فصل رقم زده است، اختلاف سطح قدرت دو تیم نیست، بلکه این موضوع نشان‌دهنده اختلاف در سطح انگیزه بازیکنان دو تیم برای قهرمانی در لالیگا است، همان موضوعی که در فصل قبل توانست قهرمانی با چنین سطح اختلافی را به رئال مادرید دهد.

مهم‌ترین مثال برای این ادعا بازی دو تیم در مقابل سویا بود. مادرید پس از دریافت یک گل بدون این که به سطح واقعی خودش برگردد به راحتی بازی را باخت ولی بارسلونا با وجود دریافت 2 گل از این تیم، تا آخرین دقیقه با انگیزه ادامه داد و در نهایت در وقت اضافه گل برتری را به ثمر رساند.

پیروزی بارسلونا در این دیدار به معنای اختلاف 11 امتیازی بین دو تیم، آن هم تنها در 7 هفته آغازین رقابت‌ها است. در این شرایط با وجود باقی ماندن بیش از 30 دیدار تا پایان لیگ، بارسلونا بسیار به قهرمانی نزدیک می‌شود و برای ادامه راه روحیه بسیار بالایی کسب می‌کند و از طرف مقابل رئال مادرید ممکن است انگیزه و روحیه خود را برای بازگشت به رقابت از دست بدهد.

ولی نکته مثبت برای بارسلونا این است که حتی اگر در این بازی شکست بخورد با حاشیه امنیت خوبی به کار خود ادامه می‌دهد. اختلاف 5 امتیازی در 7 هفته آغازین رقابت‌ها به اندازه کافی خوب است. گرچه این پیروزی روحیه مضاعفی به رئال مادرید می‌دهد، ولی شکست در این دیدار برای بارسلونا یک فاجعه به حساب نمی‌آید.

به همین دلیل بدون شک رئال مادرید و بازیکنان این تیم فشار مضاعفی را برای این بازی احساس می‌کنند. کسب یک پیروزی شیرین برای آن‌ها تنها می‌تواند فاصله را به 5 امتیاز برساند، در حالی که شکست برای آن‌ها یک فاجعه محسوب می‌شود. در طرف مقابل حتی یک شکست هم نمی‌تواند از نظر شرایط جدول برای بارسا یک فاجعه باشد. برای رئال مادرید، پیروزی در این دیدار یک اجبار است. بدون شک بعد از بازی یک‌شنبه 93 امتیاز دیگر باقی مانده است تا برای آن مبارزه شود ولی رئال مادرید به هیچ وجه نمی‌خواهد چنین فرصت خوبی را برای کم کردن فاصله از دست بدهد.

مسئله‌ای که هیچ طرفدار بارسلونا نمی‌تواند انکار کند این است که قطعا رئال مادرید بسیار بهتر از چند هفته آغازین لالیگا در نیوکمپ حاضر خواهد شد. رسانه‌های اسپانیایی روی اختلاف راموس و مورینیو تمرکز کرده‌اند ولی چنین مسئله‌ای در سایه بازگشت رئال مادرید به دوران اوج قرار می‌گیرد. کریستیانو رونالدو در 5 ال‌کلاسیکوی اخیر 5 گل زده است و در 4 بازی گذشته تیمش 8 گل به ثمر رسانده است. انتظار می‌رود که مهارت رونالدو برای خط دفاع آسیب‌پذیر بارسلونا خطرساز باشد.

بارسلونا با شکست در این دیدار همچنان شانس اول قهرمانی دانسته می‌شود و پیروزی در این دیدار نمی‌تواند در ماه اکتبر بارسلونا را قهرمان لالیگا معرفی کند. ولی با در نظر گرفتن شرایط روحی بازیکنان دو تیم پس از این دیدار، یک پیروزی خیلی بیشتر از اختلاف 11 امتیازی ایجاد شده می‌تواند به بارسلونا در ادامه راه کمک کند.

لیونل مسی پس از کسب پیروزی در مقابل بنفیکا گفت: ”ما امروز بردیم و این چیزی است که مهم است. اکنون یک بازی متفاوت از هر بازی دیگر را در پیش داریم. ما می‌دانیم که داربی‌های ال‌کلاسیکو چگونه می‌تواند باشد و باید برای آن آماده باشیم. ما می‌خواهیم در مقابل تماشاگرانمان پیروز شویم.“

این بازی پیچیده‌ای است ولی طرفداران هر دو تیم باید به بازیکنان و مربی خود اعتماد کنند و امیدوار باشند. ویلانوا هنوز 1 روز فرصت دارد که تصمیم نهایی خود را در مورد خط دفاع متزلزل و پر از مصدوم تیم بگیرد و همچنین در مورد چگونگی بازی گرفتن از سسک فابرگاس با بازگشت آندرس اینیستا تصمیم‌گیری کند. آن هم در شرایطی که فابرگاس در غیاب اینیتسا بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت. مورینیو هم که شاید شک زیادی در مورد ترکیب خط دفاع خود نداشته باشد باید تصمیم بگیرد که چه بازیکنی را در خط هافبک در کنار راموس قرار دهد و این‌که از بین اوزیل، کاکا و مودریچ یکی را برای قرار گرفتن در پست هافبک تهاجمی خلاق تیم انتخاب کند. علاوه بر آن انتخاب بین هیگواین و بنزما در نوک پیکان خط حمله رئال یکی دیگر از معضلات مورینیو است.


Click Here for Free Traffic!
Click Here for your Free Traffic!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش امدید
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 1397
بازدید کل : 133101
تعداد مطالب : 375
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1